Jente, kvinne – gutt eller mann?

Hei, jeg er en ungdommelig jente på førti pluss som ønsker å komme i kontakt med en friluftsglad mann på samme alder…

Eller –

Gutt, nettopp passert femti, søker livsglad kvinne for felles hygge og gjensidig glede. Du bør være bla, bla…

Hva er dette da? Jeg blir uendelig forstyrret av disse begrepene folk har om seg selv. Godt voksne, ja – til dels eldre mennesker som prøver å gi et bilde av seg selv som om de nettopp har kommet over det verste stadiet med kviser og hudorm, og påstår seg å være livsviril med hoppende hormoner så det virkelig griner i giktleddene. Men av en potensiell partner disse søker, kreves det både alder og modenhet. Dette harmonerer ikke. En gutt vil ikke søke en kvinne, og ei jente vil ikke søke en mann – normalt sett.

Hva defineres så ei jente som? Man må da i anstendighetens navn kunne kalle en representant av hunkjønnet for kvinne etter fylte tjue år..? Eller er det slik man vil bevare denne jenteyndigheten helt til brystene ser ut som raggsokker fylt meg gelé i bunnen, og bukskinnet har nådd knehøyde, behørig pyntet til med fargerike leverflekker – grodd frem av tidens tann? Ordet jente er det vi betegner som den feminine arten av mennesker mellom ti og tjue år! Under det igjen er det pike som gjelder, eller ganske enkelt barn.

Så har vi begrepet gutt. Man bør kunne påstå at man ikke lengre er gutt når man vet bedre enn å anse brystene til jenta som naturlig blikkfang for konversasjon, eller rumpa hennes for den del – og når man faktisk forstår at det finnes et jevnbyrdig menneske bak den fristende fasaden som gjør at gutter går av skaftet bare de ser trusekanten under en lett sommerkjole. Gutter er tregere til å bli menn, enn jenter er til å bli kvinner. Derfor mener jeg alderen for å kvalifiseres som mann er tjuefem. En lett skallet og gråhåret mann med lobefengt utsprengt navle, på toppen av en fettglinsende, hårfull ølvom – er ingen gutt!

Derfor - beskriv deg som kvinne om du er kvinne, og ikke jente. Det samme gjelder for deg mann. Begrepene jente og gutt bruker vi for å gi en pekepinn på alderen til personer som befinner seg i den gruppen som hører de unge til. Uttrykkene menn og kvinner brukes for å forklare tilhørigheten til de voksnes verden.

Jeg setter uanstendig pris på slik lettlest lektyre når jeg befinner meg på husets avtrede, uten at jeg av den grunn planlegger å stifte nytt bekjentskap med en potensiell annonsør. Bare så det er belyst. Jeg har min unike kvinne.

- Leon 

Tips oss hvis dette innlegget er upassende

Lagret under: on 11. juli, 2006 at 7:32 am Kommentarer (106)

Tilbakesporings-URL http://7606.vgb.no/2006/07/11/jente-kvinne-gutt-eller-mann/trackback/

RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget.

106 kommentarer

  1. On 11. juli, 2006 at 9:16 am Breiflabben Sier:

    Bra beskrevet Leon med fine poeng, men det er en ting du har glemt som er med på å bestemme om det er gutt/mann eller jente/kvinne, og det er lek.

    Tror ikke jeg har kjent mange kvinner på 21, men jeg har vært borti jenter på 30.

    Ja så har det jo også vært kategorien,

    “sheep dressed up as lamb” og da er vi inne på dine beskrivelser igjen.

    Tror jeg gir deg medhold jeg, med et lite forbehold når vi blir litt lekne.

    Hilsen: Mann med hår på brystet, noe lo i navlen, men ikke nedenfor. Glimt i øyet og rapp i kjeften. Flink på kjøkkenet (der også) og husker guttedagene som det var i går. Kom da, så skal vi leke!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  2. On 11. juli, 2006 at 9:20 am simonsen06 Sier:

    Jeg er en Dame…;)

    Ellers også gjort meg noen betraktninger vedrørende dette..

    Menn som påstår de er gutter..

    Hm..?

    Smmmn
    sa ;)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  3. On 11. juli, 2006 at 9:24 am MissTella Sier:

    Morsomt innlegg, med et tema jeg ofte selv har tenkt over.

    Jeg er 24 år og betrakter meg fremdeles som jente. Min mor er kvinne, jeg bare jente. Om det er fordi jeg mangler den riktige “tyngden” i min modenhet som gjør at jeg ser det slik, vet jeg ikke. Mulig jeg anser en kvinne for å være en kone og mor, og at så lenge jeg hverken er og/eller, vil jeg forbli en jente – i mangel på erfaring, visdom og posisjon.. Men betegnelsene kjenner ingen alder, der er jeg uenig. Uttrykkene kvinne og jente har inget hold i anntall somre en har lagt bak seg, men kanskje hvor mye en lever gjennom nettopp disse årene…. Jeg forblir jente, til jeg modnes – være seg i en alder av 25 eller 35..

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  4. On 11. juli, 2006 at 9:35 am Wolfsea Sier:

    Godt innlegg Leon!

    Helt enig i argumentene dine.

    Men jeg tar meg selv i å si, vi gutta eller dere jenter, til kvinner og menn som godt har passert 30…

    Kanskje det har med modning, kanskje det har med alder.

    Jeg tenker og ser meg selv som mann, ikke som gutt ;)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  5. On 11. juli, 2006 at 9:56 am mairmog_8 Sier:

    He he, -jeg måtte bare le, altså. Ja, er det ikke typisk, -når man er ung vil man så gjerne være litt eldre, mens når vi blir eldre TVIholder vi på ungdommen! Nå som jeg nærmer meg 40 med raske skritt, må jeg vel bare innrømme at jeg ikke lenger er en jentunge. Selv om jeg ikke føler meg eldre enn da jeg giftet meg for 15 år siden. Ja, sånn omtrent som en 25åring, føler jeg meg…. Men, speilet og fødselsattesten røper meg nok lell, -så ok, -jeg er en kvinne!! ;D Og det er jo ikke det verste man kan være! Jeg er ikke noen KJERRING i alle fall! ;)

    Ha en finfin dag!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  6. On 11. juli, 2006 at 10:44 am Oktoberinnen Sier:

    Endelig noen som sier det rett ut.

    For ikke lenge siden leste jeg en nyhetsartikkel i adressa, der to personer ble omtalt som : en mann på atten, og ei jente på nitten. Pussig det der, at gutter er menn og jenter er jenter.

    Oktoberinnen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  7. On 11. juli, 2006 at 11:03 am Villemo Sier:

    Dette er et spørsmål som blir diskutert fra tid til annen, men vanskelig å bli enig..

    #3 Miss Tella!

    Jeg er enig med deg. Det er ikke bare antall år man har levd som gjør deg til kvinne/dame, men også oppførsel og modenhet.

    Jeg er mamma til to, og må nok innrømme at jeg ser på meg selv som en jente noen ganger, selv om kvinnebetegnelsen skulle vært der…

    Når det gjelder gutter/menn – slutter de noen gang å se på pupper og rumpe når de ser/snakker med jenter/kvinner?!

    Jeg har store vanskeligheter med å definere hva som er en gutt og når de trer inn i mammerollen. Ett av mine kriterier er at de kan ha en seriøs samtale om ting, ikke bare tuller. Et annet som forsterker personen som mann er at han kan “manne”-ting: snekring, bil.. etc. Og som du sier, viser respekt for oss kvinner ;-)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  8. On 11. juli, 2006 at 11:26 am White_Choclate Sier:

    Veldig bra noen endelig tar dette opp i daglyset! Det er på tide! Folk blir lurt avslik, jg håper at alle husmorblader (les: dassunderholdning) tar dette til seg og sensurerer slike lure-andre-trillrundt annonser i det minste redigere de til det mer sannsynlige!

    En annen ting… Jeg er mye ute i skog og mark og går… Noen ganger føler jeg at jeg er helt alene, alene i verden,og alene i skogen… Jeg møter med andre ord få på min vei.

    MEN så og si alle som skriver slike annonser er jo så utrolig glad i skogen og marken, og da ville jeg jo tro at jeg i det minste noen få ganger ville møtt på noen…

    Skulle jo tro i henold til antall kontaktannonser og antall prosent av de kontaktannonsene som inneholder “… jeg er veldig gla i friluft, en tur i ny og ned har jeg ingenting imot…” at skogen til enhver tid var overfylt av mennesker.

    Så da lurer jeg på: Lyver de? Hvorfor lyve om seg selv om man vil skaffe seg nye kontakter, i noen tilfeller ektefelle etter at man tragis tidlig mistet den forrige?

    Fant de ikke den rette gjennom denne typen kontaktformdling?

    Jeg bare lurer…

    (P.S: Leon: kommer det en kommentar fø denne som er anonym og noenlunde lik kan du bare slette den, jeg glemte å logge meg inn)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  9. On 11. juli, 2006 at 11:36 am pulverheksa Sier:

    når et kvinnfolk på ørt-og-fjørti år kaller seg for jente, er det av den enkle grunn at hun ikke føler seg så gammel som hun egentlig er.

    jeg, feks kan være både jente, dame, kvinne, mamma m.m. alt til sin tid =) selv om begrepet jente blir brukt skjeldnere og skjeldnere i mitt tilfelle. men sånn bør det jo også være etter fyllte tredve (iiiik….er jeg virkelig såååå gammel??). men det er jo litt kjipt å være jente, når min samboer er MANN…..hihi….

    leser du kontaktannonser altså…? hmmmmm……skummelt.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  10. On 11. juli, 2006 at 2:30 pm Leon Baran Sier:

    #1 Breiflabben

    Det finns unntak fra alle regler, helt klart. Kunne bare ikke dy meg for å servere litt sarkasme rundt dette likevel. PS! Lo i navlen finner jeg hos meg selv også, hehe.

    #2 simonsen06

    Da er du jo enig da..? (”,)

    #3 MissTella

    Så du mener at gutter og jenter skal få kalle seg nettopp det på ubestemt tid? Jeg synes ikke det er helt rett da. Derfor jeg skrev innlegget. :)

    #5 mairmog_8

    Godt du så det komiske i det hele, da jeg skrev det med litt sarkasme. Jeg nermer meg også 40, og det er lenge siden jeg betraktet meg som noen gutt. Hm… Du satte meg på en tanke. Når kan man betraktes for kjerring å være da? Eller gubbe(jævel) for den del, hehe.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  11. On 11. juli, 2006 at 2:34 pm Leon Baran Sier:

    #6 Oktoberinnen

    Ja, det er ofte slik som du beskriver. Jeg synes folk, og likeledes media må bli flinkere til å skille mellom begrepene.

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  12. On 11. juli, 2006 at 2:35 pm MissTella Sier:

    #9 Ja, det synes jeg – at det er opptil hver enkelt hvordan de føler det. Jeg mener jente kvinne er mer relatert til alder, enn et alderssegment. Men nå mener jo vi nordmenn så mangt, og vil liker å innføre regler som “alle” må følge – så ja visst, la oss ha en regel for dette også..

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  13. On 11. juli, 2006 at 2:36 pm MissTella Sier:

    #11 Correction: …at det er mer relatert til modenhet, enn et alderssegment…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  14. On 11. juli, 2006 at 2:40 pm Leon Baran Sier:

    #7 White_Choclate

    He-he. du treffer med kommentaren din.

    “MEN så og si alle som skriver slike annonser er jo så utrolig glad i skogen og marken, og da ville jeg jo tro at jeg i det minste noen få ganger ville møtt på noen…”

    *********************************************

    > He-he. du treffer med kommentaren din. Dessuten tror jeg det er sant som du videre skriver – at det er mye løgner og pyntebeskrivelser i slike annonser.

    Ha en fin dag, White_Choclate. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  15. On 11. juli, 2006 at 2:44 pm anerikke Sier:

    Hihi, jo du har flere gode poenger her, og jeg har ofte stusset over det samme selv. Årsaken til at enkelte 40-50 åringer omtaler seg selv som “jente” eller “gutt” i kontaktannonser og i andre sammenhenger, skyldes nok at de ønsker å presentere seg selv som ungdommelige…

    Selv synes jeg ikke det er så lenge siden jeg var jente, men tidene forandrer seg…

    Hilsen Anerikke -en ung kvinne :-)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  16. On 11. juli, 2006 at 2:46 pm Leon Baran Sier:

    #4 Wolfsea

    Jo da. “Oss gutta”, eller “vi jentene” kan vel de fleste få seg til å si i visse settinger. Det er vel en del av vår språklige tendens. Jeg ser på deg som en mann jeg også Wolfsea, en mann med gode poenger. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  17. On 11. juli, 2006 at 2:49 pm Leon Baran Sier:

    #9 pulverheksa

    “leser du kontaktannonser altså…? hmmmmm……skummelt.”

    *********************************************

    > Ja, jeg gjør faktisk det når jeg kommer over dem. Finner ofte stor underholdningsverdi i det der, hehe.

    - Ikke mer skummelt enn det.

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  18. On 11. juli, 2006 at 2:54 pm Leon Baran Sier:

    #15 anerikke

    Ja, det virker som om mange nekter å slippe på ungommeligheten.

    Jeg likte begrepet du har på deg selv – ung kvinne. Lyder vakrere og mer tiltalende det enn jente, synes jeg.

    Fin dag til deg. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  19. On 11. juli, 2006 at 3:00 pm hipors Sier:

    Det er ikke lett dette med jente/dame. Dere kan jo være type og fyr uansett alder.

    Hun psykiskutviklingshemma jenta jeg jobber med sier jeg er dame, men selv føler jeg ikke at jeg er dame, men jeg er liksom ikke jente heller. Om jeg skulle beskrevet meg selv ville jeg nok brukt ordet kvinne og lagt til ungdommelig og i begynnelsen av 30-åra, så var det opp til den som leste det å tolke det enten den ene eller andre veien ;)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  20. On 11. juli, 2006 at 3:05 pm Leon Baran Sier:

    #19 hipors

    “Om jeg skulle beskrevet meg selv ville jeg nok brukt ordet kvinne og lagt til ungdommelig og i begynnelsen av 30-åra, så var det opp til den som leste det å tolke det enten den ene eller andre veien ;)

    *********************************************

    > Da hadde du iallfall brukt riktige begrep om deg selv, hipors. Det er det jeg synes er viktig – at man setter seg i den samfunsklassen man tilhører.

    Ha en fin dag, du. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  21. On 11. juli, 2006 at 4:17 pm Mare Nostrum Sier:

    Når vi mannfolka samler oss i den lokale fotballbaren, da er det “vi gutta” som er ute!

    Når kvinnfolka går “på byen” er det “jentekveld”…

    Begge deler uansett alder!

    Det har kanskje noe med at vi er en smule lekne?

    Men skulle jeg skrevet en kontaktannonse, da tror jeg nok at jeg har betegnet meg selv som mann.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  22. On 11. juli, 2006 at 4:31 pm Leon Baran Sier:

    #21 Mare Nostrum

    Se #16 til Wolfsea.

    Ha en ellers fin dag der nede i paradis. Vi reiser til Kreta og varmen om 11 dager selv, og gleder oss skikkelig til sløve feriedager. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  23. On 11. juli, 2006 at 4:43 pm dunkman Sier:

    Hehe, godt innlegg Leon, jeg har tenkt det samme mang en gang selv.

    Men når det gjelder definisjonen av gutt vs mann:

    “Man bør kunne påstå at man ikke lengre er gutt når man vet bedre enn å anse brystene til jenta som naturlig blikkfang for konversasjon, eller rumpa hennes for den del ”

    Stikkordet her må være “vet bedre”, så selv om man handler mot bedre vitende – hvilket kan skje selv den beste – så er man fortsatt mann. Eller? ;)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  24. On 11. juli, 2006 at 4:59 pm Leon Baran Sier:

    #23 dunkman

    Jo da, stikkordet ER faktisk “vet bedre”.

    Man er jo for fanken mann fordi om årene går. Kvinnfolks fordeler og, æh… bakdel har jo i høyeste grad noe magnetisk over seg i våre øyne, selv om vi blir eldre. Vi blir bare flinkere til å skjule det. ;)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  25. On 11. juli, 2006 at 5:41 pm SunnyJo Sier:

    Jeg er ikke dame.

    En dame er en som oppfører seg voksent, har røde negler og strøkent hår….(?)

    Observeres ofte i drakt.

    Jeg er ikke kvinne.

    Av den enkle grunn at jeg er nordlending, og ordet kvinne finnes ikke i min dialekt.

    Jeg er ikke kvinnfolk.

    Det ordet er så negativt ladet syns jeg.

    “Ditt j…a kvinnfolk.” Skjønner?

    Jeg er 37 år og

    HAKKE PEILING PÅ HVA JEG ER!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  26. On 11. juli, 2006 at 5:51 pm Leon Baran Sier:

    #25 SunnyJo

    Vil det ikke være en overdrivelse å påstå at ei dame er en person som oppfører seg voksent, har røde negler og strøkent hår da?

    Man har jo flere valg: Donna, fruentimmer, lady, kvinns…

    Fritt valg (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  27. On 11. juli, 2006 at 6:06 pm SunnyJo Sier:

    Fruentimmer?

    Næææ.

    På min dialekt er en dame en _dame_.

    Kvinne sier vi aldri.

    Kvinnfolk sier vi jo, så det blir vel det da.

    Men det høres ikke fint ut uansett.

    Tror jeg skal bytte dialekt.

    Min mann er østlending, så det blir vel det.

    ??????

    Næi!

    Trur
    e ska prat nordlænding. E jo da einaste e kain.

    Fra.. host..host.. ladyen fra nord.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  28. On 11. juli, 2006 at 6:09 pm Leon Baran Sier:

    #27 SunnyJo (ladyen fra Nord)

    Jepp, der er jeg såre enig med deg. Ikke skift dialekt! Det er en vederstyggelighet. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  29. On 11. juli, 2006 at 6:18 pm SunnyJo Sier:

    #28

    Men med noen kommer forandringa så gradvis at den ned nesten ikke merkes.

    Min mann har bodd her nord i 22 år nå, han var 19 da han flytta fra Rygge, og prater_nesten_ kav nordlending.

    Hvis han prøver seg på østlending høres det dumt ut.

    Han kan det faktisk ikke lenger.

    Men det er vel helt naturlig etter så mange år.

    Ladyen

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  30. On 11. juli, 2006 at 7:07 pm Leon Baran Sier:

    #29 SunnyJo (Ladyen)

    Skulle bare mangle at ikke dialekten hans ville forandre seg etter så lang tid. Han har jo bodd der lengre enn noen annet sted.

    Enkelte igjen klarer å beholde sin opprinnelige dialekt hele livet, hvilket er imponerende.

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  31. On 12. juli, 2006 at 1:30 am lacustris Sier:

    Mann søker kvinne:

    Nærmer meg de femti, har blå øyne, betydelig overvekt, røyker og drikker relativt tett, men er ikke voldelig. Føler meg eldre enn jeg er. Plages av neglsopp, skrittsopp, flass, hemoroider, hypospadi og dårlig ånde, men er i relativt god form. Er ingen tindebestiger, men beveger meg normalt i flatt lende. Ser fram til å høre fra deg. Send bilde.

    Bill.mrk.: Elendig økonomi.

    Vet ikke om dette er måten å selge seg selv på heller. Men jaggu er jeg spent på å se bilde av kvinnen som svarer – kvinnen i mitt liv :D

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  32. On 12. juli, 2006 at 1:55 am jador Sier:

    Kontaktannonser er underholdende lesestoff;)

    Jeg er enig med deg Leon. Det blir litt for rart å kalle seg gutt/jente etter noenogtjue år her i verden. Betegnelsene sier litt om tilhørende “gruppe” i befolkningen.

    Jeg føler meg som, og kaller meg for Kvinne:D

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  33. On 12. juli, 2006 at 2:06 am Iren_E Sier:

    Føler du deg gammel Leon Baran?

    Selv er du 38, og føler deg muligens full av livsvisdom og klokskap, og ferdig utlært som mann? Med knapt førti år på baken prøver du å fremstå som en moden mann med grunnlag for å mene noe om hvem som er gammel og hvem som er ung. Vel, den kunnskapen besitter du ennå ikke! Langt der i fra! At du som nybakt ”voksen” kommer med et slikt innlegg bekrefter bare hvor kort du har kommet.

    Virilitet blant både kvinner og menn har sjelden noe med alder å gjøre. Jeg har møtt ”jentunger” som nærmer seg seksti og overvektige gamle tiltaksløse ”menn” under tredve.

    I anstendighetens navn er en pike definert som ”kvinne” etter fyllt tyve år, mener du.

    I anstendighetens navn er enhver kjønnsmoden person i stand til selv å definere seg etter eget forgodtbefinnende, hevder jeg.

    Din definisjon på hvilke begreper som er riktige er neppe almengyldige.

    Og, bare for ordenes skyld: En lett skallet og gråhåret mann med hårbefengt ølvom kan godt være innehaver av kunnskaper du aldi evner å tilegne deg. Og om han føler seg som en gutt, så er han det!

    Hilsen, Iren_E

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  34. On 12. juli, 2006 at 2:07 am Invalidos Sier:

    He he. Ja det er virkelig mange morsomme kontaktannonser der ute.

    Det er vel dette man egentlig kan lese i annonsene:

    Hva du egentlig kan lese i kontaktannonsene

    KVINNER:

    Atletisk…………… Flat-brystet

    Rundt 40…………… 48

    Eventyrer………….
    . Har feid over flere enn du noen gang vil rekke

    Vanlig utseende…….. Stygg

    Vakker…………….. Uhelbredelig løgner

    Smittsom latter…….. Ta med penicillin

    Høyt utdannet………. Kuttet skolen etter niende

    Frisinnet………
    ….. Går på sterke medisiner

    Feminist…….
    …….. Feit, og mannehater

    Åndelig…………..
    .. Går på dop

    Søker vennskap……… Forsøker å bli kvitt hore-stempel

    Festlig…..
    ……….. Irriterende

    Snill……..
    ………. Bevisstløs

    God lytter…………. Bortimot autistisk

    New-Age………
    ……. Hår…overalt!

    Old-fashion………… Av med lyset, kun misjonær-stillingen

    Åpen for det meste….. Desperat

    Trives på byen……… Høylytt og vill

    Lidenskapelig………. Høylytt og vill

    Poetisk………….
    … Depressiv schizofren

    Rolig………
    ……… Jævla heks

    Rødhåret…………
    … Lønna går med til hårfarge

    Ferm……………..
    .. Smellfeit

    Romantisk………….. Penest med svakt lys i rommet

    Frodig…………
    ….. Motbydelig feit

    Idealvekt………….. Feit

    Søker likesinnet……. Rar

    Enke……………….
    Maste mannen til selvmord

    Ung til sinns………. Gebiss og gåstol

    MENN:

    40-årsalderen………. 52 år, ser etter 20-åring

    Atletisk……..
    ……. Sitter i sofaen og ser på Eurosport

    Vanlig utseende…….. Usedvanlig mye hårvekst i nese, ører og på ryggen

    Høyt utdannet………. Behandler deg som tilbakestående

    Frisinnet……
    …….. Knuller søstra di

    Søker vennskap……… Fucking good friends

    Festlig……….
    …… Med sixpack og tippekamp

    Pen……………….
    . Hoven

    Ærlig…………..
    …. Uhelbredelig løgner

    Kosete…………
    ….. Overvektig og mer hårete enn enn hest

    Liker å kjæle………. Usikker, ødipus-kompleks

    Voksen…
    ………….. Til du blir kjent med ham

    Åpen for det meste….. Vil knulle søstra di

    Veltrent…………..
    . Beundrer seg selv

    OFTE foran speilet

    Poetisk……….
    …… Har skriblet på en dassvegg

    Åndelig………..
    ….. Har vært i kirken i julen…en gang

    Stabil…………….. Mistenkt for voldtekt, aldri dømt

    Omtenksom………..
    … Sier vær så snill når han krever en øl

    Kanskje litt stygg den der, men kunne ikke dy meg ;)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  35. On 12. juli, 2006 at 6:09 am Leon Baran Sier:

    #31 lacustris

    Knallbra, lacustris! *LER*

    Jeg krysser fingrene for deg ;-)

    Du annonserte deg iallfal ut som MANN (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  36. On 12. juli, 2006 at 6:12 am Leon Baran Sier:

    #32 jador

    Ja, du må vel være kvinnen med stor K her inne, jador. Du er toppers! (”,)

    Ha en fin dag.

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  37. On 12. juli, 2006 at 6:57 am Leon Baran Sier:

    #33 Iren_E

    “Føler du deg gammel Leon Baran?”

    —–

    > Nei, men jeg føler meg ikke lengre som noen gutt heller.

    —–

    “Selv er du 38, og føler deg muligens full av livsvisdom og klokskap, og ferdig utlært som mann?”

    —–

    > Nei, langt i fra. Den som føler seg utlært i livets skole har misforstått, uansett hvor gammel man måtte være. Hva får deg til å tro at jeg føler meg full av livsvisdom og klokskap, bare fordi jeg poengterer forskjellen mellom jente/kvinne – gutt/mann?

    —–

    “Med knapt førti år på baken prøver du å fremstå som en moden mann med grunnlag for å mene noe om hvem som er gammel og hvem som er ung. Vel, den kunnskapen besitter du ennå ikke! Langt der i fra! At du som nybakt ”voksen” kommer med et slikt innlegg bekrefter bare hvor kort du har kommet.”

    —–

    > Aner jeg rødmussige kinn og hissig hamring på tastaturet da du skrev dette? Det virker som om det ligger en kraftig irritasjon bak ordene dine. Føler du deg truffet eller såret, beklager jeg det. Dessuten – hva vet vel du om den livskunnskapen jeg besitter? Tror ikke du har noe som helst grunnlag for å uttale deg om det, Iren_E. Hold deg til sak!

    —–

    “Virilitet blant både kvinner og menn har sjelden noe med alder å gjøre. Jeg har møtt ”jentunger” som nærmer seg seksti og overvektige gamle tiltaksløse ”menn” under tredve.”

    —–

    > Det samme har jeg. Ingen regel uten unntak.

    —–

    “I anstendighetens navn er en pike definert som ”kvinne” etter fyllt tyve år, mener du.”

    —–

    > Jepp

    —–

    “I anstendighetens navn er enhver kjønnsmoden person i stand til selv å definere seg etter eget forgodtbefinnende, hevder jeg.

    Din definisjon på hvilke begreper som er riktige er neppe almengyldige.”

    —–

    > Så du mener det er helt greit av en kvinne på over femti å definere seg som jente, eller at en mann på samme alder mener seg selv å tilhøre guttekategorien? Da mener jeg i så fall at DINE begreper neppe er allmenngyldige.

    —–

    “Og, bare for ordenes skyld: En lett skallet og gråhåret mann med hårbefengt ølvom kan godt være innehaver av kunnskaper du aldi evner å tilegne deg. Og om han føler seg som en gutt, så er han det!”

    —–

    > Kan nok tenkes at den humoristisk omtalte type mannen godt kan være innehaver av kunnskaper jeg aldri vil få interesse av å tilegne meg, men det er sannelig ikke sikkert at den samme mannen besitter de kunnskapene jeg besitter heller. Kanskje treffer jeg en sånn mann en dag, og blir kompis med. Sammen burde vi kunne få til noe bra sammen da. (”,)

    Tror du tok innlegget litt mer personlig enn strengt tatt nødvendig, Iren_E. Mitt poeng var, som beskrevet over, å bevisstgjøre forskjellen mellom begrepene gutt/jente – mann/kvinne. Om du ikke likte måten jeg satte opp innlegget på, får bli etter din bedømmelse. Pass dog på å skille mellom sak og person neste gang du kommenterer.

    Hilsen Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  38. On 12. juli, 2006 at 7:09 am Leon Baran Sier:

    #34 Invalidos

    Den var ikke stygg, Invalidos – den var knallbra! Lo så tårene trillet her, og du traff så det holder i forhold til min humor.

    Kommer ikke til å få sove etter nattskiftet nå. Ble for lattermild… He-he

    Ha en knall dag! (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  39. On 12. juli, 2006 at 10:46 am Tom Heggeli Sier:

    Da kan vell datafrelst nerd kalles for en gutt, da havner jeg under der, men på en anden side er jeg 19 år 20 i juli å rettog slett bryr meg ikke om jenter/kvinner/damer.

    Hvor havner jeg da?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  40. On 12. juli, 2006 at 7:57 pm Leon Baran Sier:

    #39 Tom Heggeli

    Under kategorien gutt, selvfølgelig. (”,)

    Ha en fin dag.

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  41. On 12. juli, 2006 at 8:11 pm Mamzen Sier:

    Hehe Leon….artig artig og selvfølgelig har du helt rett.

    Hilsen Mamzen som helt klart ser på seg selv som en Quinde…… ;-)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  42. On 12. juli, 2006 at 8:16 pm Leon Baran Sier:

    #41 Mamzen

    HEY, Mamzen! – du er tilbake igjen. (”,)

    Ja, selvfølgelig er du en riktig Quinde – jepp, det er du. :)

    Ha en fin kveld.

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  43. On 13. juli, 2006 at 5:39 pm Kvinne og jente gitt Sier:

    Syns det er litt underlig at en blir kvinne eller mann fordi en flytter magnetringen på kalenderen eller river av enda et hjørne i filofaxen.

    “Oioi,, i dag er det en dag til jeg blir kvinne,” tenker jenta den ene dagen…

    “Neimen, ser man det jeg er ikke jente lenger,” tenker kvinnen neste dag.

    Jeg har vanskelig for å tro at betegnelsen kvinne/jente og mann/gutt kommer til å passe bedre fordi en er ett døgn eldre….

    Det synes jeg blir for dumt!

    Jeg tror og mener at det har med modenhet slik som så mange andre her gjør… Ikke nødvendigvis bare det heller – men den sosiale settinga og de rollene en tar seg i forskjellige kontekster…

    Når jeg er på jobb i barnehagen er jeg både kvinne og jente i løpet av en dag. Jeg ser på meg selv som en jente når jeg leker med barna. Men som en kvinne når jeg har et administrativt ansvar og i møte med foreldre osv.

    Når jeg er med kjæresten blir jeg heller fristerinne/kvinne enn en jente.

    Når jeg spiller tv-spill blir jeg en dårlig taper av en drittunge – da vil jeg betegne meg selv som en jente.

    Man tar seg roller gjennom hele livet for å tilpasse seg situasjoner og mennesklige forskjelligheter.

    Når det kommer til å bruke betegnelsen kvinne vs jente og mann vs gutt vil jeg nå tenke det som fornuftig at eldre mennesker ikke bruker betegnelser som jente og gutt på seg selv.

    Da vil jeg heller si at de bør bruke det ordet som ligger nærmest det inntrykket de som oftest prøver å gi av seg selv – og jeg tror neppe en 45 år gammel kvinne ønsker å bli oppfattet som jente.

    Å beskrive seg selv med ett eller flere adjektiver som beskriver personligheten er jo bare positivt. Og da kan en jo bli en ungdommelig kvinne om en føler en er det.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  44. On 13. juli, 2006 at 7:25 pm Leon Baran Sier:

    #43 Kvinne og jente gitt

    Ja, det er vel delte meninger om fenomenet, og din hverdag ser jo absolutt ut til å være delt mellom begrepene – i forhold til det du skriver, mener jeg.

    Selv er jeg av den oppfatning av at man på et eller annet tidspunkt må skille mellom begrepene. Et sted går grensen mellom jente/kvinne – gutt/mann.

    Ha en fin dag da. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  45. On 13. juli, 2006 at 8:44 pm adrian_dice Sier:

    Morsomt skrevet :D

    Jeg er nok litt gutt enda… desverre.

    Men jeg jobber med saken.

    Kan heller gå over til å være en barnslig mann.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  46. On 13. juli, 2006 at 8:51 pm VIND_9 Sier:

    påstår seg å være livsviril med hoppende hormoner så det virkelig griner i giktleddene.Hahahahaha

    Eller er det slik man vil bevare denne jenteyndigheten helt til brystene ser ut som raggsokker fylt meg gelé i bunnen, og bukskinnet har nådd knehøyde, behørig pyntet til med fargerike leverflekker – grodd frem av tidens tann?

    HÅHÅHÅ du får det skrevet ned du:) artig ordvalg:-)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  47. On 13. juli, 2006 at 8:53 pm VIND_9 Sier:

    Tja hva er jeg Kvinne ,dame, kjærring

    who cares!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  48. On 13. juli, 2006 at 9:12 pm krabbebulle Sier:

    Hehe :D

    Jeg har også lurt på dette her opptil flere ganger. “Søt og trivelig gutt på 55 år søker mørk gaselle fra Afrika for langvarig forhold – kanskje giftemål. Liker å drikke meg bæsjedritings sammen med kompiser, og sitter ellers alene foran dataen hvor jeg spiller WoW. Jeg er kasserer på 7/11 og trives med det. Trygg økonomi. Ser alltid lyst på livet, og sier aldri nei takk til en hyggelig kveld foran peisen med et rødvinsglass i hånden. På fritiden kjører jeg rundt i Oslo by med stereoanlegget på full guffe, hvor jeg liker å spille Simon & Garfunkel. Håper å finne Den Rette – jeg har lett lenge nok nå. Jeg er en gutt som har mye å gi, og håper at du mørke skjønnhet tar kontakt så fort som mulig.

    Bamseklem fra kosegutt49.”

    Haha :D

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  49. On 13. juli, 2006 at 10:29 pm FemIce Sier:

    Jeg fyller 40 i år…. burde vel kanskje omtale meg selv som kvinne fremover da… men det er bare det at da føler jeg meg så … tja… gammel.. Dame passer ikke liksom, jeg er ingen dame heller…

    Og ikke er jeg jente heller sånn egentlig…

    Kvinne…. hmmm….

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  50. On 13. juli, 2006 at 10:53 pm Leon Baran Sier:

    #45 adrian_dice

    Barnslig mann er et greit uttrykk, hehe.

    #46 VIND_9

    Prøver jo så godt jeg kan å få til en humoristisk vri i innleggene mine. (”,)

    #47 VIND_9

    Du er vel kvinne, er du ikke? :)

    #49 FemIce

    Du er vel ikke gammel fordi du omtaler deg selv som kvinne vel..? Det finnes unge kvinner, og eldre kvinner. På samme måte som det finnes unge menn, og eldre menn.

    Ha en fortsatt fin kveld, alle. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  51. On 14. juli, 2006 at 12:16 am Kvinne og jente gitt Sier:

    Hei igjen!

    En har jo skiller mellom det å være kvinne/jente og mann/gutt, som jeg har skrevet vil det for min del være ut i fra sosial setting. Og det vil det nok være for mange andre også.

    Har nok mye ut fra forventninger og assosiasjoner til orda også.

    -> Det høres rett og slett merkelig ut når ei/en på 50 kaller seg jente/gutt, siden våre assosiasjoner og forventninger i forhold til vedkommende OG alder er kvinne/mann.

    Men å påstå at grensa går på 20 år, synes jeg personlig er litt drøyt.

    Jeg er 23 år og vil selv få lov til å definere meg selv litt. Om det så måtte være jente eller kvinne!

    En ønsker gjerne å være klar for å tre inn i rollene som en har som kvinne/mann. For samfunnet setter andre krav til en.

    Ha en flott kveld :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  52. On 14. juli, 2006 at 2:36 am Leon Baran Sier:

    #51 Kvinne og jente gitt

    Legg merke til det jeg skriver i innlegget her:

    “Man må da i anstendighetens navn kunne kalle en representant av hunkjønnet for kvinne etter fylte tjue år..?”

    Altså, jeg både mener og spør i den setningen.

    Du skriver:

    “Men å påstå at grensa går på 20 år, synes jeg personlig er litt drøyt.”

    - Ja, kanskje er det slik. Men er du ikke enig i at en kvinne på 20 i det minste kan kalles en ung kvinne, i stedet for jente?

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  53. On 17. juli, 2006 at 1:49 pm Soraia Sier:

    Dette har jeg faktisk tenkt en del på i det siste, for jeg hadde nettopp bursdag og blitt 26 år. Jeg er slett ikke av typen som nærmer meg noen 30-årskrise, men viser som om jeg var på fisketur, stolt med hendene hvor stor jente jeg har blitt. Og nettopp der ligger kimen til tankevirksomheten. For hvis jeg hadde blitt omtalt på nyhetene, hadde jeg vært “kvinne på 26″, for der er alle myndige “kvinner” eller “menn”. På jobben i restauranten er jeg alltid “dama som kommer med maten, og som blir sinna hvis barna bråker”, som foreldrene sier. Samtidig som jeg som skolert feminist lever etter Simone de Beauvoirs uttalelse om at man ikke er født kvinne, men blir det. Noen velger å se dette som en hyllest, mens andre, meg sjøl inkludert, ser dette som et bilde på rollene og strukturene som klemmer oss inn i kategorier. Jeg nekter derfor å være kvinne foreløpig, og vil heller være jente og fylle den kategorien med ønsket innhold. Det har ingenting med et ønske om å skyve tida foran meg og ikke innse at jeg begynner å “dra på åra”, men fordi det ikke finnes noen betegnelse jeg føler meg vel med foreløpig. Jeg vil et glad, lekent og ettertenktsom medmenneske, ikke dame, kvinne eller jente. :o )

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  54. On 17. juli, 2006 at 1:54 pm lillehund Sier:

    dette er jo det samme, evnt. like vanskelig som, å definere voksen.

    hvilket får meg til å spørre deg om akkurat det…

    når er man så voksen?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  55. On 17. juli, 2006 at 5:11 pm Leon Baran Sier:

    #53 Soraia

    Du gjør grundig rede for dine meninger på en saklig og ryddig måte, Soraia.

    Jeg kan ikke argumentere i mot det du sier på annen måte enn med et par spørsmål. Hva ville du kalt deg i en eventuell annonse? Jeg regner med du ville svart jente. Hva ville du kalt hun halvstrenge lærerinna på 26? – Jente? (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  56. On 17. juli, 2006 at 5:16 pm Leon Baran Sier:

    #54 lillehund

    Når man er atten, er man per definisjon voksen. Selv ville jeg ikke kalt en person på atten voksen, men det sier altså lovverket.

    Voksen er et relativt begrep. Jeg vet om en person som er over seksti år, og som fortsatt ikke er voksen – men jeg kaller ham likevel en mann. Altså, han er ikke gutt lengre.

    Så – man kan godt være lite voksen, men likevel ikke jente eller gutt av den grunn.

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  57. On 17. juli, 2006 at 5:17 pm Ingunn Sier:

    «Kvinne, kjenn din kropp!» aner ikke hvor jeg tok det fra.

    Et veldig godt og saklig innlegg det her, jeg blir helt imponert!

    De kontaktannonsene er helt klart god underholdning. Det er litt ekkelt med en ung og sprek gutt på 55 som søker yngre jenter.

    Jeg veit vel ikke helt hvor grensa går, det er jo opp til hver enkelt, men når gutter passerer 25 syns jeg de blir menn uansett.

    Men med oss jenter/damer/kvinner/hva enn du måtte kalle det, er det vanskeligere å avgjøre det.

    Meget individuelt vil jeg si.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  58. On 17. juli, 2006 at 5:23 pm Leon Baran Sier:

    #57 Ingunn

    “Et veldig godt og saklig innlegg det her, jeg blir helt imponert!”

    - – - -

    Vet ikke om du mente dette ironisk da..? He-he

    Nå vel, jeg forstår ikke hvorfor du skal mene det er vanskeligere å kalle ei dame på 25 for nettopp ei dame – når du er tilbøyelig nok til å kalle en mann på 25 for det du kaller ham – mann.

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  59. On 17. juli, 2006 at 5:23 pm Heineken Sier:

    Bra innlegg!

    Men aner ikke hva jeg skal definere med selv som!

    Og jeg liker å kalle guttene selv om de er tjue “gutter”, men det er jo litt spøk da.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  60. On 17. juli, 2006 at 5:29 pm Kristian Sier:

    jeg mener at gutt/mann eller jente/kvinne er en tilstand uavhengig av alder!

    jeg er bare 22år “gammel” men føler meg mer som en mann enn som en gutt..

    om man absolutt skal kategorisere etter alder så er det vel fair å si at man ikke er voksen før man kan gjøre det man vil med livet sitt, d.v.s 20år, da kan man på papiret kalle seg mann eller kvinne,

    men som sagt mener jeg at det er en tilstand som er alders-uavhengig, jeg kjenner f.eks mange “fjortisjenter” som nærmer seg 30

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  61. On 17. juli, 2006 at 5:41 pm dunkman Sier:

    Jeg vet ikke om mye av uenigheten her skyldes at folk forveksler merkelappen som blir satt på en, med hvordan man må føle seg eller oppføre seg til enhver tid?

    Jeg mener, “kvinne” definerer et fysisk voksent, kvinnelig eksemplar av arten menneske.

    Man kan være kvinne, og leken som en jente.

    Man kan være kvinne, og stolt som en hane.

    Man kan være kvinne, og olm som en okse.

    Man kan være kvinne, og usaklig som et barn.

    Man kan være kvinne, også med Q.

    Man kan være kvinne, og klok som en gammel kone.

    Man kan være kvinne, og alle disse tingene og mere til, alt i løpet av en og samme dag. Hva er problemet?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  62. On 17. juli, 2006 at 5:42 pm Leon Baran Sier:

    #59 Heineken

    Takk for at du likte innlegget.

    Gutter er gutter, og menn er menn. Verre er det ikke, ikke sant? (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  63. On 17. juli, 2006 at 5:48 pm Leon Baran Sier:

    #60 Kristian

    Jo da, jeg tar poenget ditt.

    Vet du, jeg spurte kona om hennes mening i sted. Når det gjelder jenter, mente hun de var enklere å kategorisere. De som har fått barn, har passert overgangen fra jente til kvinne.

    Kan man da konkludere med det samme for menn? I den grad de er blitt en familiemann/far er overgangen fra gutt mann et faktum?

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  64. On 17. juli, 2006 at 5:51 pm Sandri Sier:

    Tror dette har noe med ens selvoppfattelse å gjøre jeg Leon( gadd ikke lese alle kommentarer)Jeg var vel rundt 30 da jeg begynte å bruke kvinne og mann fremfor jente og gutt. Kanskje jeg følte selv jeg var moden nok til å bære betegnelsen?

    Aner ikke, men om jeg skulle skrevet en kontaktannonse hadde jeg nok gått rett på heks tenker jeg. =)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  65. On 17. juli, 2006 at 5:56 pm Leon Baran Sier:

    #61 dunkman

    Hepp, dunkman! (”,)

    Måtte dra på smilebåndet av kommentaren din. Ja, hva er problemet..?

    Selv ville jeg med innlegget sette et fokus på dette feltet. Det er jo ikke noe problem, heller mer et irritasjonsmoment hva kontaktannonser angår – eller måten menn og kvinner fremstiller seg selv på i diverse fora.

    Jeg mener fortsatt det jeg mener i innlegget. Et sted setter iallfall JEG grensen for hva som kan kalles gutt/mann – jente/kvinne. Mest for å ha begrep om hvilke generasjoner de forskjellige folk tilhører.

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  66. On 17. juli, 2006 at 5:58 pm Leon Baran Sier:

    #64 Sandri

    Du mener vel ikke seriøst at du ville omtalt deg selv som heks? *STORFLIRER*

    Ha en fin dag, Sandri. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  67. On 17. juli, 2006 at 6:03 pm dunkman Sier:

    #65 Leon Baran

    Jeg er som tidligere nevnt helt enig med deg i det du tar opp her. Spørsmålet mitt var derfor ikke rettet til deg, men til de som hevder at man ikke er kvinne før man føler seg som en.

    En 35-åring som omtaler seg som gutt, er i mine øyne, vel, litt patetisk. Jeg skjønner jo at vedkommende ønsker å påkalle de ungdommelige, virile, lekne assosiasjonene. Men ser han ikke at han drar med seg en hel del andre assosiasjoner som “gutt” _også_ har? Underlagt mora si, uansvarlig, uferdig, underutviklet osv…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  68. On 17. juli, 2006 at 6:10 pm Leon Baran Sier:

    #67 dunkman

    Stemmer. Jeg så kommentaren din lengre oppe. En stund siden jeg skrev dette innlegget, så det er ikke lett å huske alle kommentarene. (”,)

    Jeg er forøvrig helt enig i det du skriver. Det blir bare totalt patetisk for en 35-åring å kalle seg gutt. Det samme mener jeg om kvinner som gjør det samme.

    Ha en flott aften med dine, dunkman. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  69. On 17. juli, 2006 at 6:10 pm Sandri Sier:

    #66 Leon



    Du mener vel ikke seriøst at du ville omtalt deg selv som heks? *STORFLIRER*

    Jeg har ikke for vane å lyve, så her kaller vi en spade for en kost eller noe sånt. Heks er jeg uten tvil. Tolkninger er opp til mottaker ;)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  70. On 17. juli, 2006 at 6:14 pm Leon Baran Sier:

    #69 Sandri

    Vanskelig for meg å tolke når jeg ikke kjenner deg, men uansett – jeg tror du er ei riktig god heks i tilfelle ;)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  71. On 19. juli, 2006 at 11:43 am Kvinne og jente gitt Sier:

    Sorry, vært litt nettløs her, men får skrive igjen nå…

    Selvfølgelg kan en på 20 år kalle seg kvinne/ung kvinne, men det blir ikke nødvendigvis direkte feil av personen å kalle seg jente heller.

    Noen “hunkjønn” på 20 år er ikke særlig modne for aldreren – det har nok du også lagt merke til. Vedkommende kan være av typen som kun sitter og snakker om sminke og hårprodukter mens hun flirer som en 13-åring. Hvis det i tillegg ikke er mulig å gjennomføre en mer eller mindre givende samtale, ser jeg ikke at betegnelsen kvinne passer på henne.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  72. On 19. juli, 2006 at 2:59 pm Leon Baran Sier:

    #71 Kvinne og jente gitt

    Jeg skjønner dine argumenter, men som alltid – ingen regel uten unntak.

    Som jeg skrev i en kommentar lengre oppe, jeg vet om en mann på over seksti som oppfører seg dom en fjortis – dog kaller jeg ham mann for det.

    Det er begrepene jeg ønsker å sette i fokus, slik at vi har et skille mellom de forskjellige faser av alderen til et menneske.

    Ha en flott dag. (”,)

    Leon

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  73. On 30. juli, 2006 at 3:47 am Kvinne og jente gitt Sier:

    Hei!

    Tror vi egentlig er ganske enige!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  74. On 1. september, 2006 at 10:45 pm nalleballe Sier:

    Hurra! Endelig mann!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  75. On 1. september, 2006 at 10:56 pm lilleenits Sier:

    Jeg lurer på når den dagen kommer da jeg omtaler meg selv som kvinne, eller om den kommer i det hele tatt. Når er man ikke lenger enn jente, men en kvinne? Og hva mener egentlig Britney, med “I’m not a girl, not yet a woman”?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  76. On 7. juni, 2007 at 9:50 pm snuppa_8 Sier:

    Kjønn sitter vel egentlig like mye i hodet som mellom beina… En MANN på 30 kan godt være en GUTT i det at han har bevart si lekenhet og fantasi, mens han fortsatt evner å føre en konstruktiv samtale med en jevnaldrende av det motsatte kjønn. Han vil da lett passere som begge deler.

    En KVINNE på samme alder kan godt være ei JENTE så sant hun ikke har gitt opp sansen for lek og moro, men erkjenner hankjønnets fysiske, såvel som intellektuelle, attraktive sider.

    Oppsummert betyr vel egentlig dette at jeg anser GUTT/JENTE som et psykisk, og MANN/KVINNE som et psykisk fenomen. Går ikke det an da?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  77. On 7. juni, 2007 at 9:57 pm Leon Baran Sier:

    Får da håpe det. (”,)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  78. On 7. juni, 2007 at 9:58 pm Leon Baran Sier:

    HIHAA! Yess! He-he

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  79. On 7. juni, 2007 at 10:02 pm Leon Baran Sier:

    Godt spørsmål.

    Jeg mener personlig grensa går ved rundt 25 år.

    Det kommer nok en dag du foretrekker å kalle deg kvinne. Kanskje etter at du har fått barn..?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  80. On 7. juni, 2007 at 10:04 pm Leon Baran Sier:

    *Applaus*

    Godt svart, og jeg kapitulerer, hehe.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  81. On 7. juni, 2007 at 10:05 pm Amazing_Grace Sier:

    Jeg er ingen jente (er over 40). Pappa ser på meg som en jente. men jeg er en kvinne. En mann på rundt 25 er en ung mann. Og mann etter det. Gutter og jenter er ungdommer.

    jeg er gammeldags kanskje

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  82. On 7. juni, 2007 at 10:08 pm Leon Baran Sier:

    Da er også jeg gammeldags, for vi er enige. (”,)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  83. On 7. juni, 2007 at 10:16 pm Tyaces Sier:

    Jeg omtaler meg alltid som jente, og jeg er 21, og dette tror jeg at jeg vil fortsette med. En kvinne er liksom…liksom litt mer….øhm kvinnelig? Mer bevisst på sin egen feminitet. Og jeg er absolutt ingen dame. Dame er sånne gamle kjærringer med hatt. Sånne som man sier til barnet sitt “se damen har så fin hatt”. Nei og nei. Men det er greit at kjæresten omtaler meg som “dama si”.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  84. On 7. juni, 2007 at 10:18 pm Leon Baran Sier:

    “Dame er sånne gamle kjærringer med hatt.”

    ***************

    He-he-he. Nå vel, men når vil du kalle deg kvinne da? – Etter at du er gift? – Etter at du har fått barn..?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  85. On 20. mai, 2011 at 4:15 pm Cash Sier:

    Thanks for sharing. Awayls good to find a real expert.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  86. On 21. mai, 2011 at 11:44 am dtwsislj Sier:

    suJkMZ wycvwwmbgjff

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  87. On 23. mai, 2011 at 4:09 pm clqsnnxeh Sier:

    r0×8Wq , [url=http://cfnzpqpkpdnm.com/]cfnzpqpkpdnm[/url], [link=http://lhxjgyninrxp.com/]lhxjgyninrxp[/link], http://vpoavgjahrwl.com/

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  88. On 26. mai, 2011 at 3:34 am hjarblan Sier:

    colchicine 040 levitra 2003 latest 112039 cymbalta for sale 8(((

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  89. On 28. mai, 2011 at 2:26 am back2nrml Sier:

    permanent life insurance qnh health insurance for individuals >:-DDD health insurance quotes online nwjoo

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  90. On 28. mai, 2011 at 3:22 am bow2kingbob Sier:

    buy propecia in usa 063814 cymbalta 90304 acomplia =[[[

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  91. On 29. mai, 2011 at 2:53 am RellaBelle Sier:

    business insurance 70965 term life insurance 8] auto insurance online 531029

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  92. On 29. mai, 2011 at 4:37 am navanaCttaM Sier:

    ultram as antidepressant 8]] order levitra :-) )) buy cheap lexapro online %-]]

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  93. On 31. mai, 2011 at 1:43 am joshuaholly Sier:

    life insurance gkvhp auto insurance quotes =-P auto insurance quotes divm

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  94. On 31. mai, 2011 at 4:10 am dessidess Sier:

    drug generic propecia soma zyrtec tdpj order ultram online ijfw propecia to buy hsho

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  95. On 1. juni, 2011 at 3:47 am hatttilven Sier:

    acomplia bmkqr levitra 131823

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  96. On 4. juni, 2011 at 6:51 am tellemateo Sier:

    tramadol 8) life insurance quotes >:-P

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  97. On 5. juni, 2011 at 4:03 am hamelzz Sier:

    cheap propecia tramadol :[[ prednisone 8-( levitra =[[

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  98. On 5. juni, 2011 at 4:15 am shaunblue Sier:

    viagra beb cialis uten resept jyvi

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  99. On 6. juni, 2011 at 1:31 am i92girl Sier:

    ultram 010934 topamax wellbutrin eating disorder 309495 buy prednisone online xbvf

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  100. On 6. juni, 2011 at 5:20 am eneyewgirma Sier:

    auto insurance fqlrq prednisone 8-PP

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  101. On 7. juni, 2011 at 3:27 am raidergeo Sier:

    levitra eoayta accutane buy :-P P prednisone no prescription 768

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  102. On 10. juni, 2011 at 3:51 am OlcayyFtw Sier:

    cheap california auto insurance 86889 health insurance =O

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  103. On 10. juni, 2011 at 5:30 am viewingyes Sier:

    viagra without prescription 73225 pa health insurance %-OOO

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  104. On 10. juni, 2011 at 6:31 am rafi000costa Sier:

    lavitra or viagra 098 pharmacy degree buy tramadol :D

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  105. On 11. juni, 2011 at 3:59 am kommmmmmmma Sier:

    Life Insurance Quotes 87666 Auto Insurance 88060

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  106. On 12. juni, 2011 at 5:49 am katheriiin Sier:

    Ultram lvdxd Tramadol dbgeo

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals. Sentralbord VG: 22 00 00 00